Sök
Stäng denna sökruta.
Sök
Stäng denna sökruta.

SERVICE

Service och reparation av entreprenadmaskiner

Hos oss kan du få service och reparation av de flesta entreprenadmaskiner. Förutom service och reparationer av grävmaskiner så servar vi även tiltrotatorer, hammare och luftkonditioneringssystem. Vi har lång erfarenhet och certifierad personal som utför skadereparationer, överflyttning av påbyggnationer och färdskrivarkontroller.

Du är också välkommen att maila, ringa eller använda formuläret så återkommer vi så snart vi kan!

E-post: reparation@ems.se

EMS, Stockholm: 08-594 769 58

NTC, Sundsvall: 060-52 52 64

För att få service hos någon av våra återförsäljare, gå till vår kontaktsida.

Våra serviceerbjudanden

Vår serviceorganisation finns på plats och ser till att att dina maskiner är i toppskick. Allt för att ge dig hög driftsäkerhet och en lönsam verksamhet. Vårt serviceavtal ger dig tillgång till marknadens bästa servicetekniker för Hyundai och Takeuchi. Avtalet innebär att dina maskiner får regelbunden service samt ett förebyggande underhåll. Vi vill att ditt maskininnehav ska vara så problemfritt som möjligt. Läs mer om serviceavtal här!

EMS Service är den bästa servicen för Hyundai- och Takeuchi-maskiner. Den utförs alltid av kompetenta tekniker på egna eller av EMS auktoriserade serviceverkstäder. Våra servicetekniker använder de senaste verktygen och diagnosinstrumenten samt givetvis originaldelar. Och för oss är service inte bara att lösa problem eller byta ut delar. Maskinen ska fungera på bästa sätt ur alla aspekter: miljömässigt, ekonomiskt och funktionsmässigt. Vi använder Maskinleverantörernas villkor för service och reparation av maskiner.

Välkommen med din förfrågan till reparation@ems.se

Vill du hellre att service sker i fält eller i er gårdsverkstad så har vi fullt utrustade servicebussar. Med dem löser vi akuta reparationer samt kör jour under högsäsong. Vi vet hur otroligt viktigt det är att undvika långa och dyrbara driftstopp och att snabbt få maskinerna i drift. Vår fältservice innebär ökad tillgänglighet och kortare inställningstider utan att sänka servicenivån. Vi kommer snabbt ut till våra kunder och åtgärdar maskinproblem ute på arbetsplatsen.

Skicka e-post, ring eller använd formuläret så återkommer vi så snart vi kan!

E-post: reparation@ems.se

EMS, Stockholm: 08-594 769 57

EMS, Gävle (bokas via Stockholm): 08-400 21 585

NTC, Sundsvall: 060-52 52 64

För att få fältservice hos någon av våra återförsäljare, gå till vår kontaktsida.

När du köper din maskin från EMS ingår omfattande garantier för att du ska känna dig trygg med ditt maskinköp. Garantiprogrammet har utformats för att ge din maskin ett heltäckande skydd som förlänger driftstiden och ser till att din utrustning behåller prestandan och komforten den byggts för.

Läs mer om garanti här!

Både Hyundai och Takeuchi har fabriksmonterade system för maskinövervakning i sina maskiner. Hyundai kallar systemet för HiMATE och Takeuchi benämner sitt system Takeuchi Fleet Management (TFM). Systemet bygger på tekniken telematik, ett sätt att trådlöst överföra data från en maskin till din dator eller mobil. Det är ett mycket enkelt sätt för dig att hantera dina maskiner effektivt och ekonomiskt. Läs mer om maskinövervakning här!

Fråga om service

Vi är hellre bäst än störst

Vi vill inte heller att din maskin står still

Vi försöker ha snabbast responstider i branschen, ofta kommer vi ut samma dag. Våra fältmekaniker är utbildade i allt kring entreprenadmaskiner och en tekniker är bara ett samtal bort.

Du kan göra mycket själv

På EMS vill vi hjälpa dig att lösa så många problem som möjligt – och därför har vi en kanal på Youtube med flera maskinhacks – klicka här och hitta tips och tricks för just din maskin!